PERFIL / PROFILE

Especialização / Specialization

Experience

Tecnologias-chave / Key technology

Prémios e Distinções /
Awards or distinctions

Parceiros / Established Networking

  • Resellers of our walks: Get Your Guide, Musement, Viator, Booking.com, Klook.
  • B2B collaborations with TimeOut Portugal and most recently with FNAC, creating exclusive photography walks to replace their in-person competition and event.

Membros de incubadoras / Aceleradoras / Programas de apoio

Members of incubators / Accelerators / Support Programs

the Journey, Beta-i, Startup Lisboa, Booking.com Booster Labs, Techstars Lisbon

Região / Region

Based out of Lisbon, Portugal. Active in 55 cities across Europe.

Sítio web / Website

Email geral / General email

hello@secretcitytrails.com

Redes sociais / Social Networks

Ano de fundação/ Founding year

2018

Tamanho da equipa / Team size

6

Mercado alvo / Target market

Global

Cliente final / Final customer

Primarily selling directly to locals and travellers, so we are B2C. But, since the pandemic we diversified our revenue streams and added more B2B collaborations. The most successful with FNAC for their Foto Maratona, creating Secret Photo Walks. We’re open to explore collaborations with other brands who want to create original and engaging brand activations. We are keen to partner with tourism organisations that want to reignite tourism in a sustainable and playful way.

SECRET CITY TRAILS

A Secret City Trails cria momentos significativos de descoberta.

Mais de 20.000 pessoas gostaram das nossas divertidas caminhadas de descoberta por toda a Europa nos últimos 18 meses, para além do que somos muito mais do que uma descoberta divertida e educacional da experiência na cidade.

Nas nossas caminhadas gamificadas, leva-se o cliente a resolver enigmas de localização em localização. Em cada paragem desbloqueiam-se histórias curiosas e dicas locais. Estas experiências mostram o lado autêntico da cidade, exploram outros pontos do território, em especial longe das áreas / pontos turísticos superlotados. As caminhadas são no formato auto-guiado e os clientes formam o seu grupo, algo importante hoje, onde as pessoas não querem se juntar a um grande grupo de estranhos ou em grupos guiados por lugares movimentados. 

Através do seu próprio telefone é possível acessar as experiências através do aplicativo da web, sem a necessidade de tocar em nada que não queira.

Estamos no mercado há mais de 4 anos, temos o apoio de investidores incríveis(Speedinvest, Transavia Ventures e Techstars), participá-mos com líderes mundiais aceleradores (Techstars) e vários parceiros criativos (TimeOut e FNAC entre outros)! Estamos muito orgulhosos de ter construído uma comunidade de criadores com com quem fizemos mais de 150 experiências em 51 cidades europeias. 

A nossa solução foi sempre a opção mais lúdica para descobrir uma cidade, e nunca antes a experiência foi tão relevante para a reconstrução do turismo. 

Estamos prestes a reiniciar o turismo nas cidades em todo o mundo, vamos fazer isso de forma sustentável! 

Em pequenos grupos, longe de áreas lotadas, melhor e mais espalhadas garantido a segurança, apoiando o renascimento dosnegócios – e de forma divertida!

Our discovery walks show you the authentic side of the city and take you off the beaten path and away from the overcrowded sights/areas.

Secret City Trails reinvents how we discover and enjoy cities. More than 20.000 people enjoyed our playful discovery walks all across Europe in the last 18 months, and yet, we are SO much more than a fun and educational city discovery experience! On our gamified walks you solve riddles to get from one (hidden) location to the next. At each stop you unlock curious stories and local tips. Our experiences show you the authentic side of the city and take you off the beaten path and away from the overcrowded sights/areas. In addition, our walks are self-guided, you enjoy them in your own safe group, something that’s increasingly important today where people don’t want to join a large group of strangers on a tour that guides you past busy places. You use your own device to access our experiences via our web application, so no need to touch anything you don’t want. We raised our first round in 2018. Today, we’re backed by incredible investors (Speedinvest, Transavia Ventures and Techstars), participated in world-leading accelerators (Techstars) and worked with creative partners (TimeOut and FNAC amongst others)! We’re super proud to have built a community of creators with whom we made more than 1543 experiences in 55 European cities. Our solution was always the most playful option to discover a city, but never before was our experience so relevant for rebuilding tourism. As we are about to reignite tourism in cities across the world, let’s do it sustainably! In small groups, away from crowdedareas, better and more safely spread, supporting the revival of local businesses – and playfully!

Contacto / Contact

Wendy van Leeuwen, co-founder

Contacto / Contact

Wendy van Leeuwen

co-founder

Estágio atual /
current stage

Fundos recebidos /
funding received

Procura de investimento /
looking for funding

Seed stage

(from a funding point of view), otherwise, growth stage!

420 k€

N/A

Estágio atual /
current stage

Seed Stage

(from a funding point of view), otherwise, growth stage!

Fundos recebidos /
funding received

420 k€

Procura de investimento /
looking for funding

N/A

SECRET CITY TRAILS

A Secret City Trails cria momentos significativos de descoberta.

Mais de 20.000 pessoas gostaram das nossas divertidas caminhadas de descoberta por toda a Europa nos últimos 18 meses, para além do que somos muito mais do que uma descoberta divertida e educacional da experiência na cidade.

Nas nossas caminhadas gamificadas, leva-se o cliente a resolver enigmas de localização em localização. Em cada paragem desbloqueiam-se histórias curiosas e dicas locais. Estas experiências mostram o lado autêntico da cidade, exploram outros pontos do território, em especial longe das áreas / pontos turísticos superlotados. As caminhadas são no formato auto-guiado e os clientes formam o seu grupo, algo importante hoje, onde as pessoas não querem se juntar a um grande grupo de estranhos ou em grupos guiados por lugares movimentados. 

Através do seu próprio telefone é possível acessar as experiências através do aplicativo da web, sem a necessidade de tocar em nada que não queira.

Estamos no mercado há mais de 4 anos, temos o apoio de investidores incríveis(Speedinvest, Transavia Ventures e Techstars), participá-mos com líderes mundiais aceleradores (Techstars) e vários parceiros criativos (TimeOut e FNAC entre outros)! Estamos muito orgulhosos de ter construído uma comunidade de criadores com com quem fizemos mais de 150 experiências em 51 cidades europeias. 

A nossa solução foi sempre a opção mais lúdica para descobrir uma cidade, e nunca antes a experiência foi tão relevante para a reconstrução do turismo. 

Estamos prestes a reiniciar o turismo nas cidades em todo o mundo, vamos fazer isso de forma sustentável! 

Em pequenos grupos, longe de áreas lotadas, melhor e mais espalhadas garantido a segurança, apoiando o renascimento dosnegócios – e de forma divertida!

Our discovery walks show you the authentic side of the city and take you off the beaten path and away from the overcrowded sights/areas.

Secret City Trails reinvents how we discover and enjoy cities. More than 20.000 people enjoyed our playful discovery walks all across Europe in the last 18 months, and yet, we are SO much more than a fun and educational city discovery experience! On our gamified walks you solve riddles to get from one (hidden) location to the next. At each stop you unlock curious stories and local tips. Our experiences show you the authentic side of the city and take you off the beaten path and away from the overcrowded sights/areas. In addition, our walks are self-guided, you enjoy them in your own safe group, something that’s increasingly important today where people don’t want to join a large group of strangers on a tour that guides you past busy places. You use your own device to access our experiences via our web application, so no need to touch anything you don’t want. We raised our first round in 2018. Today, we’re backed by incredible investors (Speedinvest, Transavia Ventures and Techstars), participated in world-leading accelerators (Techstars) and worked with creative partners (TimeOut and FNAC amongst others)! We’re super proud to have built a community of creators with whom we made more than 1543 experiences in 55 European cities. Our solution was always the most playful option to discover a city, but never before was our experience so relevant for rebuilding tourism. As we are about to reignite tourism in cities across the world, let’s do it sustainably! In small groups, away from crowdedareas, better and more safely spread, supporting the revival of local businesses – and playfully!

Contacto / Contact

Wendy van Leeuwen, co-founder

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Wendy van Leeuwen

co-founder

Estágio atual /
current stage

Fundos recebidos /
funding received

Procura de investimento /
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Seed stage

(from a funding point of view), otherwise, growth stage!

420 k€

N/A

Estágio atual /
current stage

Seed Stage

(from a funding point of view), otherwise, growth stage!

Fundos recebidos /
funding received

420 k€

Procura de investimento /
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PERFIL / PROFILE

Especialização / Specialization

Experience

Tecnologias-chave / Key technology

Prémios e Distinções /
Awards or distinctions

Parceiros / Established Networking

  • Resellers of our walks: Get Your Guide, Musement, Viator, Booking.com, Klook.
  • B2B collaborations with TimeOut Portugal and most recently with FNAC, creating exclusive photography walks to replace their in-person competition and event.

Membros de incubadoras / Aceleradoras / Programas de apoio

Members of incubators / Accelerators / Support Programs

the Journey, Beta-i, Startup Lisboa, Booking.com Booster Labs, Techstars Lisbon

Região / Region

Based out of Lisbon, Portugal. Active in 55 cities across Europe.

Sítio web / Website

Email geral / General email

hello@secretcitytrails.com

Redes sociais / Social Networks

Ano de fundação/ Founding year

2018

Tamanho da equipa / Team size

6

Mercado alvo / Target market

Global

Cliente final / Final customer

Primarily selling directly to locals and travellers, so we are B2C. But, since the pandemic we diversified our revenue streams and added more B2B collaborations. The most successful with FNAC for their Foto Maratona, creating Secret Photo Walks. We’re open to explore collaborations with other brands who want to create original and engaging brand activations. We are keen to partner with tourism organisations that want to reignite tourism in a sustainable and playful way.